A Magyar Bankholding tájékoztatása szerint megszaporodtak a banki ügyfeleket célzó adathalász kísérletek – írja a Portfolio.
Az utóbbi időszakban megszaporodtak a banki ügyfeleket célzó adathalász kísérletek, amelyek során a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni - közölte a Magyar Bankholding csütörtökön az MTI-vel, írja a portál.
A közleményben jelezték: az adathalászok jellemzően telefonon keresztül, banki ügyintézőnek álcázva magukat, vagy hamis e-mail üzenetben, a bank nevében keresik meg a számlatulajdonosokat.
Előfordul, hogy az adathalászok a bankszámla felfüggesztésével kapcsolatos figyelmeztetésre vagy hiányos adatokra hivatkozva kérik az ügyfeleket, hogy az általuk megadott linken jelentkezzenek be az internetbank fiókjukba - figyelmeztettek.
E-mail megkeresés esetén érdemes figyelni arra, hogy a bankok soha nem küldenek olyan e-mailt, amely azonnali bejelentkezésre ösztönzi az ügyfeleket vagy sürgős intézkedést követel - mutattak rá.
Felhívták a figyelmet arra, hogy az adathalász üzenetek tartalma gyakran nehezen értelmezhető és hiányos, nyelvezete magyartalan; a hamis levél tárgya pedig legtöbb esetben "Fizetési felszólítás" vagy "Fontos".
A Magyar Bankholding tagbankjai - a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarékbank - arra kérik az ügyfeleket, hogy soha, semmilyen körülmények között ne adják meg banki azonosítóikat, jelszavaikat, számla adataikat.