Állják a sarat a hazai pénzintézetek


2020. ápr 07. írta: Takarék

Jelentősen csökkenő fióki és megugró digitális és call center-forgalomról számoltak be a Világgazdaságnak banki vezetők. Vida József, a TakarékBank elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy a lakossági megtakarítások nem változtak jelentősen, de a járványügyi intézkedések miatt kissé esett a fiókok forgalma. Vida József elmondta: a Takarékbank továbbra is minden banki szolgáltatását biztosítja ügyfelei részére. A megtakarításoknál nem tapasztalunk szignifikáns változást a lakossági oldalon a korábbi időszakhoz képest. A hiteligénylés március utolsó hetében visszaesett, ezt ugyanakkor csak átmeneti jelenségnek tartjuk, arra számítunk, hogy egy-két hónapon belül növekszik az igény a fogyasztási hitelekre, bár alacsonyabb összegben, mint korábban. A jelzálog-hitelezés középtávon erősödhet újra, követve a most lassuló ingatlanpiac várt felélénkülését.

Hozzátette: a járványügyi intézkedések miatt némileg visszaesett a bankfiókok forgalma, ugyanakkor a moratóriummal kapcsolatos ügyfélérdeklődés élénk a fiókhálózatban. Mint a legnagyobb fiókhálózattal rendelkező bank, mindent megteszünk annak érdekében, hogy minden fiókunk a megszokott módon kinyisson és rendelkezésre álljon az ügyfeleink részére, ám azt tanácsoljuk nekik, hogy saját egészségük és a vírus gyors terjedésének megakadályozása érdekében, aki csak teheti, kerülje a fióki, személyes ügyintézést, és éljen a telefonos vagy internetes kapcsolat lehetőségével. A call centerben megduplázódott a hívások száma az elmúlt napokban, ezért a Takarékbank külső ügyfélszolgálati szolgáltatótól is igénybe vesz kollégákat, hogy kezelni tudja a megnövekedett érdeklődést.

A call centerben a hívásszám megduplázódott március 26-át követően, amikortól az ügyfelek nyilatkozatot tehetettek hitelük továbbtörlesztéséről. Az e-mailben érkező levelek 80-90 százaléka kapcsolódik a hiteltörlesztési moratóriumhoz, nagy számban érkeznek az ügyfélnyilatkozatok a kilépéshez. A márciusban beérkezett levelek 64 százalékát március 26–31. között kaptuk. A fiókokban is élénk az érdeklődés a moratóriummal kapcsolatban. Azt javasoljuk ügyfeleinknek, hogy akinek anyagi helyzete, körülményei megengedik, fizessék tovább a törlesztőrészletket, ezzel elkerülhető a moratóriumot követő időszakban a futamidő meghosszabbítása és a költségek növekedése. Az összes hitelbefogadási volumenünkben egyik terméknél sem volt érezhető változás március 27-ig. A múlt héten (14. hét) ugyanakkor a befogadott hitelügyletek termékenként volumenben és darabszámban a felét tették ki a korábbinak.

piltnerpeter-3774.JPG

Szólj hozzá