Tovább javult a fizetési fegyelem tavaly a Díjnet adatai szerint


2019. máj 30. írta: Takarék

Az elektronikusan fizetett közüzemi és a háztartásokhoz köthető egyéb számlák 75,9 százalékát határidőre rendezték a fogyasztók tavaly, míg 2017-ben 73 százalékos volt ez az arány - derül ki a Díjnet e-számlakezelési szolgáltató összesítéséből.

A Díjnet szerdai közleménye szerint az elemzés a Díjneten tavaly befizetett több mint ötmillió számla összesített adatai alapján készült. A tájékoztatás szerint javulás tapasztalható a késve kiegyenlített számláknál is. Tavaly a befizetések 4,8 százalékával csúsztak több mint 15 napot a fogyasztók, az egy évvel korábbi 5,7 százalék után. A 30 napon túl befizetett számlák aránya is tovább csökkent, a teljes számlaforgalom 1,8 százalékát tette ki tavaly. Javulás volt a 60 napnál nagyobb elmaradásoknál is, ami azért érdekes, mert az áram- és a gázcégek ekkora késésnél dönthetnek a szolgáltatás kikapcsolásról. Az áramszámlák 0,3, a gázszámlák 0,4 százalékát fizették be több mint 60 nappal a határidő után. Ez az arány a távközlési számláknál a legalacsonyabb, 0,1 százalék, míg a biztosítási típusú szolgáltatásoknál legmagasabb, 2 százalék. A Díjnet Zrt. Magyarország vezető független e-számlakezelési szolgáltatója. A Magyar Posta és a Takarék Csoport közös tulajdonában álló társaság.

blog_96.jpg

Szólj hozzá