Vida József: a vidék bankjai lennének a takarékok


2016. nov 25. írta: Takarék

Az elmúlt sikeres három évet követően jelenleg a finomhangolás időszaka tart a takarékszövetkezeti integrációban – mondta Vida József, a Szövetkezeti Hitelintézetek Integrációs Szervezetének elnöke a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában. A 2017-es év az Integráció közép távú jövőjére való felkészülés jegyében telik majd, így 2018-ban már egységes képpel, egységes termékstruktúrával, egységes koncepcióval és akarattal tudjuk majd a vidék bankja hálózatát kialakítani – fogalmazott.

A takarékszövetkezeti mozgalom átalakulóban van. Az elmúlt három évben jelentős változások történtek a Takarék Csoport életében, melynek eredményei már mutatkoznak egyebek mellett a közös informatika, a közös marketing, a közös termékstruktúra, illetve az együttgondolkodás területén – fejtette ki az SZHISZ elnöke a közszolgálati rádióban.

Az ezt követő finomhangolás keretében – jelen helyzetüket felmérve – a takarékszövetkezetek összefogva kialakítják együttműködésük végső formáját, és megteremtik azt a világot, amelyben az ügyfelek, a részjegytulajdonosok és a dolgozók is elvárásaiknak megfelelően boldogulhatnak - mondta.

A takarékok ’Több mint bank’ mottója azt jelenti, hogy miközben a hagyományos takarékszövetkezeti értékeket is megtartják, egyre inkább érdemes lesz bankként is tekinteni rájuk. A takarékok is felismerték a digitalizáció, a digitális világ jelentette kihívást és lehetőséget, és megfelelő választ kívánnak rá adni annak érdekében, hogy a fiatalabb célcsoportokat is megnyerhessék maguknak. Ugyanakkor a régi szlogent, miszerint ’Útba esik jövet-menet a takarékszövetkezet’ szintén meg kívánják tartani, hiszen a takarékok egyik legnagyobb értéke, hogy helyben vannak, ismerik a helyi értékeket, a helyi közösségek részét képezik – hangsúlyozta Vida József.

Az ember életében adódnak fordulópontok, például az otthonteremtés vagy az autóvásárlás, amikor semmiképpen sem szabad kapkodni, és a döntést ajánlott a megfelelő információkkal megtámogatni. A takarékok szakemberei jelentős segítséget tudnak nyújtani e téren is, ezért is érdemes tehát betérni a takarékokhoz, és partnerekként megoldást keresni a problémákra – fogalmazott. Az ügyfeleket ugyan az interneten keresztül is el lehet érni, a személyes kapcsolat, az ismertség, a beágyazottság - az, hogy kérdéseikkel fordulhatnak valakihez, mégis rendkívül sokat jelent a számukra.

A takarékoknak több mint 800 ezer lakossági és több mint 150 ezer vállalati ügyfelük van, az MFB Pontokból több mint 400-at üzemeltetnek a szövetkezeti hitelintézetek. A Takarék Csoport számára kiemelten fontos a családi otthonteremtés támogatása is, ezért a CSOK-programban továbbra is szeretne az élen járni. Mindemellett természetesen minden olyan további lépést is meg kívánunk tenni, amelyek a pénzügyi szektortól akár a fővárosban, akár a kistelepüléseken elvárhatók – mondta Vida József.

vida_j_03_1.jpg

Szólj hozzá

takarékok Vida József Szövetkezeti Hitelintézetek Integrációs Szervezete Több mint bank