Egyesülő takaréknál vezeti a számláját? - mutatjuk a tudnivalókat


2016. nov 09. írta: Takarék

Számos takarék döntött az egyesülés mellett az utóbbi időben, ennek eredményeképpen pedig a korábbiaknál erősebb, versenyképesebb, az ügyfeleknek jobb szolgáltatásokat nyújtani képes hitelintézetek jöttek létre. Az egyesülés kapcsán az ügyfeleknek többnyire semmilyen vagy csupán minimális teendője van, a takarékok pedig a változásokkal kapcsolatos minden fontos tudnivalóról tájékoztatják őket. Cikkünkben most mi is összegyűjtöttük, mivel is jár a takarékok egyesülése az ügyfeleknek.

A takarékok egyesülése nem új keletű jelenség. Az elmúlt két évtizedben a szektorban folyamatosak voltak a fúziók, és a folyamat várhatóan még nem is ért véget.

Kézzelfogható előnyök

Ami az okokat illeti: erőik egyesítéséről a működési környezet kihívásai, a bankpiaci és jogszabályi változások miatt határoz mind több takarék, azért, hogy így a korábbinál hatékonyabb, versenyképesebb üzemméretet hozzanak létre. Az egyesülés jókora költségmegtakarítással jár a résztvevő takarékok számára, a párhuzamosságok felszámolásával pedig nem csak alacsonyabb költségszintet, de több magasan képzett szakembert és például nagyobb hitelezési aktivitást is tudnak biztosítani működésükhöz.

Az egyesülések pozitív hozadékait az ügyfelek már rövid távon is élvezhetik. Hiszen az új, egyesült takaréknak értelemszerűen nagyobb erőforrásai lesznek majd egyebek mellett új termékek bevezetésére és az ügyfelek kiszolgálására is. Az erőforrások koncentrálásának, növekvő kapacitásainak köszönhetően több és korszerűbb terméket, szolgáltatást képes ügyfeleinek kínálni, akik így olyan szolgáltatásokhoz is hozzáférhetnek, amelyekhez korábban nem volt lehetőségük. Röviden: az ügyfelek a korábbiaknál jobb kiszolgálást kapnak.

A fúziónak köszönhetően nem csupán a takarékok arculata, de termékeik és a folyamatok is egységessé válnak. (Persze, az új név nem feltétlen jelenik meg az egyesülés napján a takarékfiók épületén.)

Zökkenőmentesen

Miután a takarékok minden esetben maximális folyamatosságra törekednek, az egyesülés kapcsán az érintett ügyfeleknek többnyire semmilyen vagy csupán minimális elintéznivalói vannak. Az egyesülő takarékok ügyfeleinek számlaszáma a takarékok informatikai fejlesztéseinek köszönhetően nem változik meg. A bankkártyák tekintetében szintén zökkenőmentes a váltás, hiszen az egyesüléssel létrejövő számlavezető rendszer képes elszámolni a beolvadó takarék által kiadott kártyával lebonyolított tranzakciókat is. Ebből adódóan szerződésmódosításra sincs szükség.

Az egyesülés ugyanakkor járhat az addig jól megszokott név vagy a nyitvatartási idő megváltozásával, bankszünnappal, olykor pedig egyes fiókok bezárásával is. A takarékok bizonyos esetekben dönthetnek úgy, hogy az egymáshoz közeli fiókok közül a kisebb kapacitású kirendeltséget nem üzemeltetik tovább. Az esetleges ilyen döntéseknek szintén gazdaságossági okai vannak, ugyanis két, egymástól mindössze pár száz méter távolságra működő fiókot nem racionális fenntartani. Természetesen ez esetben a számlavezető hely módosul, és az ügyfelek egy másik fiókban intézhetik tovább ügyeiket.

Az is előfordulhat, hogy az egymáshoz közeli fiókok nyitva tartása módosul. A részleges nyitva tartással ezek a fiókok mintegy kiegészítik egymást, tehát például a nagyobb fiók hétfőn, szerdán és pénteken, a kisebb pedig kedden és csütörtökön tart nyitva.

Az egyesülést, illetve az ahhoz kapcsolódó változtatásokat a takarékok minden esetben igyekeznek úgy végrehajtani, hogy azok a lehető legkisebb kényelmetlenséggel járjanak az ügyfelek számára. A jogszabályoknak megfelelően pedig időben és teljes körűen tájékoztatják az ügyfeleket a változással kapcsolatos minden fontos tudnivalóról.

 

Szólj hozzá