Hamarosan a Takarékoknál is intézhetjük postaügyeinket


2016. ápr 18. írta: Takarék

A Magyar Posta átfogó racionalizálása keretében a nem hatékonyan működő postai egységek működtetését kiszervezik a kistelepüléseken, várhatóan a Takarékoknak - mondta el Németh Lászlóné, a Miniszterelnökség államtitkára és Szarka Zsolt, a társaság elnök-vezérigazgatója egy háttérbeszélgetésen. A negyedik negyedévben így már lehetnek olyan Takarékok, amelyek postai szolgáltatásokat is nyújtanak majd. A posta jelenleg is végzi azt a felmérését, amely alapján eldöntik, hogy melyik 10 ezer fő alatti településeken működnek együtt a Takarékokkal.

Ma Magyarországon több száz, kistelepüléseken található, kis forgalmú postahivatal működik rendkívül magas kihasználatlan kapacitással, amelyek felújítására komoly pénzeket kellene fordítani. A több száz kisposta felújítási költsége hozzávetőleg négy-ötmilliárd forint lenne. A felelős gazdálkodás azonban azt mondatja, hogy ezt a beruházási keretet inkább a nagyobb ügyfélforgalmú postákra érdemes fordítani, a kisposták és kistelepülések esetében pedig más megoldásokat kell találni a megfelelő színvonalú és fenntartható működés biztosítására - hangsúlyozta Szarka Zsolt.

A postai hálózatracionalizálás 300-500 település kihasználatlan, csekély hatékonysággal működő postahivatalait, a Magyar Posta Zrt. mintegy 30 ezres munkavállalói létszámából pedig kevesebb mint ezer főt érinthet. A posta adatai szerint az érintett fiókokban átlagosan 5 óra a kihasználatlan kapacitás. A feladott küldemények száma 121 postán nem éri el a napi 5 darabot, 412 postán pedig a feladott küldemények száma heti átlagban 1 darab. A posta vezetőjének szavai szerint a vállalkozásba adással meghatározott létszám foglalkoztatása biztosítható, míg ha be kellene zárni a hivatalt, el kellene bocsátani az alkalmazottakat.

A kiszervezés egyik eredményeképpen a jövőben a kispostákról is naprakész adatokat kaphat majd a központ. A Magyar Posta 2010-2012. között 25,2 milliárd forintot, 2013-2015. között pedig 33,6 milliárd forintot költött beruházásokra. Ezáltal, míg 2012-ben 312 darab posta rendelkezett frontenddel, addig 2014-re ez a szám 2173 darabra növekedett. Ugyanakkor 600 kisposta még mindig offline működik, vagyis a tevékenységet utólag adminisztrálják a back officeban. Az új postaprogramnak köszönhetően a Magyar Posta beköti ezeket egy integrált rendszerbe és ennek köszönhetően valós idejű adatokkal fog rendelkezni ezekről az egységekről, így kontrollálható és ellenőrizhető lesz a forgalom - húzta alá a lényeges informatikai fejlesztést Szarka Zsolt.

A Takarékokkal történő együttműködésnek van előzménye a postánál, és ez a Posta Partner program, amelynek keretében 300 helyen a kiszervezett tevékenységet most is vállalkozó látja el – emelte ki a háttérbeszélgetésen Németh Lászlóné, nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkár. A postatörvény legutóbbi módosításával ennek a megújított programnak a folytatásába vonják be a pénzintézeteket, hogy mindenki igénybe tudja venni a korszerű pénzügyi szolgáltatásokat, ugyanolyan feltételek mellett.

Adottság, hogy a kistelepüléseken leginkább a takarékszövetkezetek vannak jelen, nem pedig a kereskedelmi bankok fiókjai - fogalmazott az államtitkár korábban hozzátéve, hogy a takarékszövetkezeteknek sok más feladata is van ezeken a településeken, egyebek mellett közvetítik a nagyvárosokban már megszokott pénzügyi szolgáltatásokat az ott lakóknak.

20160418_takarekposta_mti_marjai_janos.jpg

Forrás: MTI, Portfolio.hu

Szólj hozzá

takarékszövetkezetek Németh Lászlóné takarékok takarékszövekezeti integráció Miniszterelnökség Magyar Posta nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkár