A takarékokkal együtt épít modern vállalatcsoportot a Posta


2014. okt 22. írta: Magyar Takarék

A postai liberalizáció kihívásai és a piaci környezet változása új stratégiai irányok elfogadására késztették 2013 elején a Magyar Postát, amely többek közt a pénzforgalmi szolgáltatások és a csomaglogisztika erősítésével válna modern vállalatcsoporttá – mondta a Napi.hu-nak adott interjújában Szarka Zsolt. A Magyar Posta vezérigazgatója a vállalat és a takarékszövetkezeti integráció kapcsolatáról is beszélt.

Három pillér: levélforgalom, csomaglogisztika, pénzügyek

Szarka szerint a posta árbevételen belül középtávon a levélforgalomé marad a legnagyobb súly - ez jelenleg is 50 százalék körüli –, de ellensúlyként két fő irányt erősítenek: a csomaglogisztikát, valamint a pénzügyi közvetítői és pénzforgalmi szolgáltatásokat. A fentiekre jó alapot ad az, hogy az évente több mint 170 millió ügyfélkontaktot lebonyolító postai hálózat magas színvonalon szolgálja ki az ügyfeleket és egyre inkább meg tud felelni az új feladatok által támasztott igényeknek is – hangsúlyozta a vezérigazgató.

Magyar Posta célja, hogy mérsékelni tudja az árbevétel-kiesést a csekkszolgáltatás területén úgy, hogy új fizetési megoldásokat vezet be, vagy biztosít más módon, mint például az elektronikus számlabemutatás és díjfizetés (angol rövidítéssel EBPP). A Magyar Posta többek közt ennek érdekében szerzett részesedést a Díjnetben. De az állami vállalatnak vannak más fejlesztései is: a sárga és fehér csekkeken 2015-től egy QR-kódos azonosítót kell feltüntetni, ami alapján egy gyors, kényelmes, ügyfélbarát elektronikus mobilfizetési megoldást is be tudnak majd vezetni – mutatott rá Szarka Zsolt.

Erősödőben a pénzügyi szolgáltatások

A Magyar Posta új stratégiájának egyik pillére egy, olyan vállalatcsoport kiépítése, amely képes komplex postai és pénzügyi szolgáltatást nyújtani az ügyfeleknek. „Nem szeretnénk azt, ha a Magyar Posta még egyszer olyan kiszolgáltatott helyzetben lenne, mint ahogy az a korábbi banki kapcsolataiban jellemző volt” – utalt arra Szarka, hogy a vállalat banki partnerei 2013 őszén rendkívül rövid határidővel egyoldalúan felmondták a pénzügyi termékértékesítésre vonatkozó szerződéseiket a Postával. Ez az egyik oka annak, hogy a Posta a minap tulajdonosi kapcsolattal is megerősített stratégiai együttműködésre lépett az FHB-val – mondta.

Szintén a pénzforgalmi szolgáltatások erősítését szolgálja a Posta és a takarékszövetkezeti integráció együttműködése – mondta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy az integráció egy hosszabb folyamat, aminek eredményeként létrejön egy olyan pénzügyi hálózat, ami a vidéki Magyarország számára versenyképes és magas színvonalú pénzügyi szolgáltatásokat tud nyújtani. Ebben a Magyar Posta is részt vesz, és már most is van példa az együttműködésre, hiszen már a takarékszövetkezetek is forgalmazzák az eredetileg a Posta által elindított befektetési terméket, a Magyar Posta Takarék Ingatlan Alapot.

Jelentősen javultak az eredmények

Szarka a vállalat eredményeiről szólva elmondta: a Magyar Posta eredményei 2013-ban jelentősen javultak az előző évhez képest, az üzleti terv pozitív eredménnyel számol, vagyis úgy látják, hogy az üzleti tervet és a tavalyi évet is meghaladó nyereséggel zárhatják az idén. Az elmúlt évet 1,3 milliárd forintos adózott nyereséggel zárta a vállalat, ami, ha a "megtisztított" üzemi eredményt nézzük jelentős eredménynövekedés volt mind a 2012. évi veszteséghez, mind a korábbi évekhez képest – mondta. Az idei évben is számos esemény gyakorol hatást a vállalat eredményére, de ettől függetlenül az alaptevékenységek szintjén is, és összességében is az elért eredményességet a cég fenn tudja tartani, illetve növelni fogja – tette hozzá.

 

Szólj hozzá

posta integráció takarékszövetkezet szarka zsolt