A keresztgarancia-rendszer a fejlődés garanciája


2014. máj 20. írta: Magyar Takarék

Az integrációs folyamat egyik legfontosabb mérföldkövét jelentő keresztgarancia-rendszer kiépítésének jelentőségéről és a kockázati közösség bővítésének következő üteméről is kérdezte a Takarék magazin Gázmár Zoárdot. A Takarékbank ügyvezető igazgatója a lap e héten megjelenő számában olvasható interjúban elmondta, hogy már a nyáron újabb takarékszövetkezetek csatlakozhatnak a kockázati közösséghez. Szerinte a keresztgarancia-rendszer elengedhetetlen a szektor további fejlődéséhez: „ez a belső feltétele annak, hogy a szolgáltatásait megfelelő minőségben, sebességgel és gondossággal tudja a rendszer nyújtani.” Az ügyvezető szerint az új felvételi döntésekkel az integrációs folyamat is szükségszerűen felgyorsul majd.

Gázmár Zoárd az aktuális ügyekről szólva elmondta, hogy jelenleg a takarékszövetkezetek átvizsgálása a legfontosabb feladat, amely nagyban különbözik a felügyelet által végzett vizsgálattól, leginkább ahhoz hasonlít, „mint amilyen átvizsgálást az Európai Unió hajt végre most a teljes európai nagybanki szektorban.” A szektor átvilágítása azért fontos mert az integráció tagjainak tudniuk kell, hogy ki milyen kockázattal kerül be a kockázatközösségbe. Az ügyvezető szerint a keresztgarancia rendszer nélkül a szövetkezeti hitelintézetek egymás irányába nem tudnak felelősséget vállalni, nem tudják a termék-márka-szolgáltatás egységességét megteremteni kifelé. Ha pedig ez nem történik meg, a szektor megmarad „kicsinek” – mondta.

Az ügyvezető arra számít, hogy már a nyáron megszülethetnek az új felvételi döntések, decemberig pedig valamennyi szövetkezeti hitelintézet esetében meg kell hozni a felvétellel kapcsolatos döntést, ezt követően az integrációs folyamat szükségszerűen felgyorsul majd.

Gázmár Zoárd az integrációs együttműködés egyik legnagyobb kihívásának nevezte, hogy a szövetkezeti hitelintézetek úgy tudjanak országszerte azonos termékekkel megjelenni és egységesen kiszolgálni az ügyfeleiket, hogy közben megmaradnak a helyi beágyazottságukból fakadó előnyeik. Az ügyvezető igazgató szerint a központi termékek olyan hatékonysági ugrást jelentenek majd, amelyet feltétlen ki kell használni. „A TakarékPont termékköre nagy eredmény volt” – mondja, de „most már az kell, hogy mindenki a hosszú távú fejlődést, piaci térnyerést biztosító azonos termékkel tudjon megjelenni.”

A teljes interjút a Takarék magazin legfrissebb, májusi számában olvashatják, amely a hét második felében lesz elérhető a takarékszövetkezeti kirendeltségeken és központokban. 

header.jpg

 

 

 

 

 

Szólj hozzá