1,3 millióan intéznék a bankügyeiket kizárólag online


2018. jún 07. írta: Takarék

Egyre többen élnek az online bankolás lehetőségével Magyarországon, viszont az EU-s átlaghoz és a régiónkhoz képest is viszonylag kevesen használják a digitális csatornákat a pénzintézetükkel való kommunikációhoz – derül ki az MFB havi gazdasági jelentéséből.

A jelentés kitér a vállalatok digitális igényeire és arra is, hogy a fintech cégek térnyerésének szempontjából ez mit jelent, de megemlíti azt is, hogy 1,3 millió magyar ember intézné a bankügyeit kizárólag online, ha lenne erre lehetőség.

2017-re az európai lakosság 51%-a bankolt online, ami jelentős növekmény a 2010-es, 36%-os arányszámhoz képest. A Deloitte 2018-as adatai alapján 1,3 millió magyar ügyfél igényelné, hogy kizárólag online tudja intézni banki ügyeit. Az Eurostat adataiból viszont kiderül, hogy Magyarország a régióhoz képest alulmarad netbanki penetráció tekintetében: 2017-es adatok alapján a lakosság mindössze 38%-a intézte online a bankügyeit, míg a legmagasabb arányszám a régióban Csehországban látható, 57%.

online-banking-716x286.jpgFotó: Ephrata National Bank

 

Szólj hozzá