Teljesen automatizált bankfiókot nyitott a Takarék Csoport


2017. nov 08. írta: Takarék

Ismét Magyarországon egyedülálló megoldást vezet be a Takarék Csoport. Az alkalmazottak nélküli, a nap24 órájában Alcsútdobozon működő kirendeltség újdonsága nemcsak az, hogy teljesen automatizált, hanem hogy komplexebb szolgáltatásokat nyújt, mint egy bankfiók. Ugyanis nem csak a pénzügyeiket intézhetik az ügyfelek – például utalhatnak, be- és kifizethetnek pénzt ATM-n keresztül, leadhatják a személyi kölcsön igényléseiket –, hanem részben postai szolgáltatásokat is lebonyolíthatnak – csomagokat küldhetnek és fogadhatnak, közüzemi számláikat befizethetik –, sőt még a szerencsejátékok (jelesül lottó, totó) is elérhetők lesznek a Takarék Smart Pointra keresztelt modern létesítményben. Elektromos autó és telefon töltésére alkalmas napelemes pad, nagy felületű élőmohafal igen, nyomtatványok és szóróanyagok kihelyezése viszont nem fogja jellemezni a jövő bankfiókját.

A pénzügyi személyzet nélküli első bankfiókot az alcsútdobozi üzletsoron lévő 28 négyzetméteres, kétszintes helyiségben alakították ki, s azt a Takarék Csoport ügyfelei november 8-tól használhatják. A Takarék Smart Point első fiókját a B3 TAKARÉK fogja üzemeltetni. E kirendeltség létrehozása digitális mérföldkő a Takarék Csoport életében, amivel az a cél, hogy a takarékok kényelmesebbé tegyék az online fejlett bankolást igénylő ügyfeleik életét, és ráadásként ne csak a banki, hanem a mindennapokban használatos egyéb szolgáltatások is egy helyen, egy térben elérhetők legyenek.

takarek_alcsutdoboz_20171107_sajto_nagy-6.JPG

Az ügyfelek már az első perctől kezdve teljesen önállóan, szakmai személyzet közreműködése nélkül intézhetik az ügyeiket a Takarék Smart Pointon. A nyitást követő első két hónapban a normál üzleti nyitvatartás alatt ugyan lesz 1 fő személyzet, de ő nem bankszakember, kizárólag a technikai eszközök használatában segít. A fenntartható fejlődés jegyében a helyiségben nagy felületű élőmohafal tisztítja a levegőt, a bejárat előtt pedig napelemes padon tölthetik az ügyfelek a mobiltelefonjaikat és az elektromos autóikat.

takarek_alcsutdoboz_20171107_sajto_nagy-16.JPG 

A Takarék Csoport folyamatosan fejleszti e szolgáltatását, azt újabb és újabb innovatív elemekkel kívánja kiegészíteni. Az első hónapok tapasztalatai alapján döntenek arról, szükséges-e bármilyen változtatás a teljesen automatizált bankfiók működésében, valamint az újabb innovációk bevezetéséről. A tervek között szerepel, hogy a fejlesztés második szakaszát követően már a skype-os ügyintézés is lehetővé válik, illetve mobilapplikáción keresztül is lehet majd időpontot egyeztetni.

takarek_alcsutdoboz_20171107_sajto_nagy-26.JPG

„A Takarék Csoport innovációi, fejlesztései azt célozzák, hogy a magyar lakosok számára elérhetővé váljanak a magas színvonalú banki szolgáltatások, függetlenül attól, hogy az ügyfelek nagy városokban vagy kisebb vidéki településeken élnek” – jelentette ki Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója az automatizált banfiók ünnepélyes átadásakor. Hozzátéve: az automatizált bankfiók és a november elejétől elérhető mobilapplikáció mindenekelőtt a technológiai fejlesztések iránt fogékony rétegeknek teszi kényelmesebbé a bankolást.

takarek_alcsutdoboz_20171107_sajto_nagy-13.JPG

Amennyiben a Takarék Csoport más tagjai is igénylik, az engedélyek és az építőipari kapacitások függvényében 2-3 hónap alatt bárhol létrehozható egy Takarék Smart Point. A következő automatizált bankfiók Budapesten, egyetem közelében nyílik meg, teret adva a fiatal generáció, a jövő bankolói bevonásának a Smart Point hálózat további fejlesztésébe.

takarek_alcsutdoboz_20171107_sajto_nagy-22.JPG

 

 

Szólj hozzá